vineri, 25 noiembrie 2016

Institutul Blecher, ediția 144


Ultima ediție din 2016 a Institutului Blecher îi are invitați pe Gökçenur Ç., care va citi din volumul Enciclopedia lucrurilor uitate (Casa de Editură Max Blecher, 2016) și pe Marin Mălaicu-Hondrari. Este a douăsprezecea ediție a clubului de lectură în exact trei luni, ceea ce cred că e un alt record pe care l-am bătut în toamna asta (celălalt este că în 2016 am avut 15 noi apariții, față de anul trecut, când am scos doar 11 – pun aici la socoteală și cele două numere din „Poesis internațional).
L-am cunoscut pe Gökçenur Ç. în 2008, într-un orășel din sudul Lituaniei: atunci ne-am citit unul altuia poezia pentru prima dată. L-am reîntâlnit un an mai târziu, în toamna lui 2009, în proiectul internațional Word Express, al cărui coorganizator era. Am rămas prieteni, reîntâlnindu-ne aproape an de an (în 2010, 2012, 2015 și 2016 la Istanbul, în 2011 la Belgrad, în 2014 la Sibiu) și lucrând la traduceri reciproce ori de câte ori am avut ocazia. Am reușit, iată, la sfârșitul lui 2016, să alcătuiesc o antologie cu lucrurile care mi-au plăcut cel mai mult  și pe care am fost în stare să le fac să sune credibil și în românește  din extraordinara poezie a lui Gökçe, considerat de mulți unul dintre cei mai buni și mai prolifici poeți turci ai ultimului deceniu. Duminică seara, poemele lui se vor auzi la ultima ediție de anul ăsta a Institutului Blecher. Cu bucurie și emoție vă invit să vă alăturați acestei mici sărbători găzduite de Tramvaiul Douășase.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu