sâmbătă, 8 octombrie 2016

Radu Ștefănescu, „important e să te faci nevăzut”


Radu Ștefănescu, important e să te faci nevăzut
(Tracus Arte, 2016)

Sunt deja câţiva ani de când îl citesc şi-l îmbii pe Radu Ştefănescu să se arate şi să citească în public, să-i public poemele la gazetă, să trimită manuscris la concursul de debut pe care l-am pus pe roate, dar dânsul tare greu se lasă. De stat în loc însă nu a stat, cum fac atâţia, ba aş zice, ştiindu-i şi naivităţile, şi suavităţile (să nu le zic de-a dreptul: zaharicale) mai vechi, că a mâncat pietre de prin 2012 încoace.
Migălos şi inteligent, concentrat şi excentric, reactiv peste poate, poetul nostru s-a pus la punct cu discursurile cele mai noi şi mai fancy (asta numai ca să ştie ce să nu facă), şi-a domolit elanurile prea lirice, formalismele prea uzate, ajungând la discursul dens şi intens din important e să te faci nevăzut, un titlu, între altele fie zis, cum nu se poate mai potrivit pentru profilul său poetic. O carte faină, căci bibilită îndelung, pe care o recomand galben de invidie.

2 comentarii:

  1. domnule Komartin, deşi Radu Ştefănescu îmi este prieten, adresându-vă felicitări, nu consider urarea mea nici formală, nici subiectivă; am fost întotdeauna adeptul criticii de întâmpinare (nu pot spune că nu am apeciat-o pe cea de direcţie; dar nu mai mult decât a fost cazul); vă felicit pentru că nu dovediţi doar curaj alegând să promovaţi un autor trecut de prima tinereţe; dar curajul dumneavoastră este dublat fericit de inteligenţă, rafinament şi bun-gust; nu în ultimul rând pentru că dovediţi că sunteţi mai mult decât calcul raţional, pur editorial; calitate care nu ştiu cum este considerată de către mercantili, dar pentru care aţi câştigat respectul meu.

    Excelsior!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. frumos din partea Dvs. să spuneți asta. poezia e poezie, chit că debutezi la 18 sau la 60 de ani. iar chestia asta cu "concurența" dintre editori de poezie e o iluzie a celor care au nevoie să-și cultive spiritul competitiv. nu e cazul la mine: concurența pe care o face editura mea editurii Tracus Arte e exact concurența pe care o face în jurul lui 1 martie un vânzător de mărțișoare altui vânzător de mărțișoare

      Ștergere