joi, 12 noiembrie 2015

Vineri, la Piatra Neamț


Mâine, de la ora 16, la Biblioteca Județeană G.T. Kirileanu din Piatra Neamț va avea loc o comemorare a poetului Aurel Dumitrașcu (1955-1990), despre care am tot scris și care mi se pare, și după un sfert de secol de când nu mai e printre noi, unul dintre poeții cei mai vii ai generației 80. Respect pentru devotamentul poetului și prozatorului Adrian Alui Gheorghe, care nu a lăsat în toți acești ani ca uitarea să se lase peste opera prietenului său. Vor fi discuții și lansări ale mai multor apariții recente din ceea ce poetul de la Sabasa a lăsat în urmă, precum și prezentarea volumului de debut al Anei Donțu, câștigătoare a Concursului de debut Aurel Dumitrașcu

Cadrul 25 (Casa de Editură Max Blecher, 2015) este una dintre cele mai bune prime cărți de poezie apărute anul ăsta în România. Mă bucur că i-am putut fi editor și că, deși nu am acordat anul acesta premiul Concursului de debut Max Blecher, reușim să păstrăm ritmul de două volume de debut pe an pe care l-am impus încă din 2011. Recomandările de pe ultima copertă a cărții le aparțin Svetlanei Cârstean și lui Moni Stănilă. Cred, alături de ele, că Ana Donțu își face o intrare remarcabilă în poezia de azi.

Ana Donțu, Cadrul 25
(Casa de Editură Max Blecher, 2015)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu