luni, 20 mai 2013

Marvin Pontiac


Au spus despre mine
că sunt un negru nebun
care o caută cu lumânarea
că o să mă prăbușesc
și sângele meu o să ungă
benzile de producție ale
uzinelor Ford
și păcura ochilor mei va
mânji caroseria unei
mașini puternice și
posesive portierele unui
Firebird sau ale altei
păsări de pradă
100% americane
forjate-n Detroit.
Niciodată numele niciodată
egalitatea meritul
niciodată ritmul niciodată aici
în corul de voci
hodorogite ale
motoarelor
niciodată eleroanele
reverberația
resorbită în piept
vălurind oasele provocând
implozii-n aortă panica nucleară
niciodată erotic
cu femeile lor sexul
curat ca oțelul niciodată
în garajele din suburbii sânge
de animal pe bara de nichel
sânge de animal
lipsit de noroc niciodată
mi-au spus
până și-un câine știe asta
băiete numai tu nu
mi-au spus
că muzica mea nu poate
fi ascultată decât de cei
ca mine de
primitivi cu urechile
clăpăuge rătăciți într-o
junglă de sunete
un negru bun de nimic
ca toți din familia mea
care niciodată
și fiindcă mama înnebunise
și tatăl meu plecase departe
să-și potolească spaimele
cu vechi superstiții
eu a trebuit să rămân
și să încep să cânt
un cântec de război și de
transă împotriva obrazului
lor mort a femeilor lor
și a urechilor mici
peste care umbra
tatălui meu se întinde
ca un foc de preerie
întețit de păcura
ochilor.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu