marți, 29 mai 2012

Poem pentru cei de pe urmă (copiii din Hamelin)


Nu, mamă, nu am vrut cu bună știință să mă distrug.
Nici măcar nu este vorba de mine aici.
Aș vrea să vorbesc în numele celor
ce s-au anihilat cu maximă eficiență
dar nu mai cred că se poate spune ceva decent
în numele altora. Prietenul meu al cărui scalp
putrezește acum sub un deal
e cu mine.
Și prietenul său, care și-a sfărâmat tâmpla
de osul unui fagocer
e aici,
și suntem ca în ziua dintâi.
  
Imaginea se întunecă progresiv, până în punctul unde
pelicula începe să ardă.
Dăm ca disperații din mâini, cineva încearcă să
stingă ce se mai poate, proiectorul derulează în beznă,
cu ploaia alături, filmul nostru tăcut.

Am văzut statisticile. La fiecare zece oameni
care iubesc, unul urăște cu furie.

Ți-ar îndesa explozibil în gură. Ar măslui totul.

Să o facă.

Aș putea accepta scenarii mai rele.

Aș putea scrie ce am vrut să scriu, și apoi să dispar.

Superstițiile tale, mamă, și semnul adânc
încrustat în carne
nu m-au ferit de nimic.

8 comentarii:

  1. cand te gandesti ca am fost la un moment dat la doua statii distanta de berceni...
    Ți-ar îndesa explozibil în gură. Ar măslui totul. Cum poti sa scrii asa? decat articolele lui c.c. din rl, articole gen ioanitoaia in gsp, articole din care nu intelegi nimic... dupa ce le citesti te intrebi: bai, care-s ai nostri, l-a ingropat sau i-a facut statuie? astea is pase cu latul de-a latul terenului, gen lupescu la dinamo, cum ii flutura sortul si cat suflet punea... is la 2 statii de berceni. Eu

    RăspundețiȘtergere
  2. articolele lui c.c. nici nu put, nici nu miros. e ceva slinos și ambiguu ca omu care le scrie. dar de ce naiba vorbim despre asta aici? mai bine dă o pasă, că poarta-i departe

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte fain asta. ai mai avut cu copiii aia de acolo dar nu ca asta :P

    RăspundețiȘtergere
  4. "Prietenul meu al cărui scalp
    putrezește acum sub un deal
    e cu mine" - imi place,foarte original.
    ce e fagocer?

    RăspundețiȘtergere
  5. așa e, mulțumesc. înlocuisem cu "stegocer", acum mi-am dat seama că nu și aici, pe blog

    RăspundețiȘtergere
  6. Vreau sa iti cer o parere cu niste poezii, cum te pot contacta? Dar cand ai timp, desigur.

    RăspundețiȘtergere